Nem opstart af egen virksomhed med CRM system

Hvis du overvejer at starte som selvstændig med at sælge varer og ydelser, så bør man ikke blive afskrækket af regnskaber, bogholderi og lignende former for bureaukrati, som jo er nødvendig for at drive et firma. Det er faktisk nemmere og billigere at komme i gang end mange tror, da man selv kan klare kunderne, og man kan have en bogholder til at tage telefon og til at bogføre bilagene i firmaet.

At have en bogholder ansat på hel- eller deltid er ofte at foretrække frem for at selv stå for bogføringen af firmaets bilag, da dette kan være en tidskrævende opgave, hvor man ikke ønsker at blive forstyrret af kundernes spørgsmål. Man behøves heller ikke købe IT udstyr og programmer for flere hundredtusinde kr., da man reelt kan nøjes med et abonnement på et smart og effektivt CRM system som webCRM med priser fra 159 kr. om måneden pr. bruger af systemet.

Fordele med et CRM system

En virksomhed har ingen pligt til at anvende et CRM system, men langt hovedparten anvender disse, da man her ikke kommer ud for dobbeltarbejde med indtastninger og manuelle overførsler af data mellem programmerne, idet alle data frit kan udveksles overalt i et CRM system. Hvis man anvender en kontorpakke med kartotekssystemer og tekstbehandling, så kan data udveksles i en vis grad, men dette er manuelt og tidskrævende, hvilket ikke er så effektivt som et CRM system, hvor alle medarbejdere til enhver tid kan trække de ønskede oplysninger ud fra systemet, hvilket giver en god og hurtig kundeservice samt et unikt overblik. De fleste CRM systemer fungerer som en cloud løsning, hvor data er gemt online, således man slipper for backup, da alle data er gemt på udbyderens server.

Funktioner i en standard CRM løsning

En generel CRM løsning til mindre virksomheder bør minimum kunne håndtere disse opgaver:

  • Indtastning af data om kunder og varer.
  • Udtrækning af rapporter, balancer og statistikker.
  • Mailsystem med masseudsendelse.
  • Kalendersystem.
  • Kunne skræddersy alle felter til jeres virksomheds behov.
  • Tilbyde pipelinestyring med telefonopkald.
  • Integration af salg og markedsføring.
  • Kompatibel med regnskabsprogram f.eks. e-conomic.
  • Kunne importere data i Excel format.
  • Give adgang til dansk telefonsupport.
  • Kundeservice.
  • Lagerstyring.
  • Håndtering af forsendelser.
  • Ordrestyring.